Zadanie z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego powstało dzięki dofinansowaniu Gminy Stalowa Wola
w ramach zadania pn. „Założenie strony internetowej dla gromadzenia i udostępnienia materiałów do dziejów Stalowej Woli”.

Aktualności

Dowiedz się więcej

29 października 2024

Zapraszamy na quizspotter o Eugeniuszu Kwiatkowskim

Autor: Anna Garbacz

W imieniu organizatorów obchodów 50. rocznicy śmierci Eugeniusza Kwiatkowskiego w Stalowej Woli zapraszamy uczniów klas VII i VIII szkół podstawowych z terenu Stalowej Woli i innych miast, których historia wiążę się z powstaniem Centralnego Okręgu Przemysłowego w latach 1936-39, do udziału w niezwykle atrakcyjnym konkursie wiedzy o Eugeniuszu Kwiatkowskim „Wielki wizjoner II RP”, planowanym na dzień 12 listopada 2024.
Formuła quizspottera, w jakiej odbędzie się rywalizacja, jest nowoczesną, interaktywną platformą zmagań dwuosobowych zespołów przy użyciu tabletów i oprogramowania, pozwalającego na uzyskanie efektów jak w najlepszych teleturniejach. Młodzież za dobry wynik w konkursie będzie mogła uzyskać dodatkowe punkty potrzebne przy rekrutacji do szkoły średniej.

Regulamin
konkursu historycznego
„Wielki wizjoner II RP”
w ramach obchodów 50 rocznicy śmierci
Eugeniusza Kwiatkowskiego

Interaktywny turniej quizspotter

1. ORGANIZATORZY KONKURSU:
Fundacja Wspierania Kultury „Amadeusz” w Stalowej Woli
Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego w Stalowej Woli
Fundacja Dionizego Garbacza „Stalovianum” w Stalowej Woli
Fundacja ARP w Warszawie

2. TERMIN I MIEJSCE KONKURSU
12 listopada 2024 r. godz. 10:30
Rejestracja uczestników od godz. 10.00.
Muzeum Centralnego Okręgu Przemysłowego w Stalowej Woli, ul. Hutnicza 17

CEL ORAZ ZAKRES TEMATYCZNY TURNIEJU
Celem turnieju jest
– upowszechnianie wiedzy o Eugeniuszu Kwiatkowskim – wicepremierze, ministrze skarbu, który wniósł ogromny wkład w rozwój gospodarki II RP, m.in. przyczynił się do powstania portu w Gdyni, Centralnego Okręgu Przemysłowego i rozwoju przemysłu chemicznego.
– rozwijanie zainteresowań wiedzą o gospodarce II Rzeczpospolitej, w szczególności o Centralnym Okręgu Przemysłowym.
– rozbudzanie u młodzieży patriotyzmu i poczucia dumy z dokonań Eugeniusza Kwiatkowskiego.

Proponowana literatura:
• Podręczniki szkolne
• Marian Drozdowski , Eugeniusz Kwiatkowski. Wyd. Ossolineum 2001
• Dionizy Garbacz, Eugeniusz Kwiatkowski w Stalowej Woli. Wyd. Sztafeta
• Janusz Zaręba, Eugeniusz Kwiatkowski: romantyczny pragmatyk. Wyd. Olympus 1998.
• https://dzieje.pl/wiadomosci/135-lat-temu-urodzil-sie-eugeniusz-kwiatkowski
• https://historiaposzukaj.pl/wiedza,osoby,184,osoba_eugeniusz_kwiatkowski.html
• https://muzhp.pl/wiedza-on-line/powojenne-wybory-eugeniusza-kwiatkowskiego

Proponowane filmy:
• https://vod.tvp.pl/filmy-dokumentalne,163/eugeniusz-kwiatkowski-maz-stanu,288661
• https://vod.tvp.pl/programy,88/marzyciele-odcinki,282591/odcinek-40,S01E40,343731

3. UCZESTNICTWO W KONKURSIE
Aktywnymi uczestnikami Konkursu (graczami) mogą być 2-osobowe drużyny uczniów klas VII-VIII szkół podstawowych z terenów Stalowej Woli i regionu związanego z Centralnym Okręgiem Przemysłowym.
Organizatorzy przewidują udział w Konkursie maksymalnie 35 zespołów graczy. W przypadku większej liczby chętnych decyduje kolejność zgłoszeń. Zgłoszenia przyjmujemy do dnia 5.11.2024 na adres amadeusz.konkurs@gmail.com
Warunkiem przystąpienia do Konkursu jest złożenie oświadczenia o ochronie danych osobowych i wykorzystaniu wizerunku – Załącznik nr 1. Podpisany i zeskanowany załącznik należy dołączyć do mailowego zgłoszenia udziału w konkursie. W dniu konkursu podczas rejestracji należy dostarczyć oryginalny dokument. Niedopełnienie tego warunku wyklucza z udziału w konkursie.

4. PODSTAWOWE INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Konkurs zostanie przeprowadzony w nowoczesnej formule Quizspotter, która umożliwia obserwowanie pytań oraz ranking najlepszych graczy na dużym ekranie przez widzów zgromadzonych w miejscu imprezy.
Każdy z graczy otrzyma na czas Konkursu naładowane urządzenie (tablet) niezbędne do uczestnictwa w grze.
Gracze mogą przystąpić do gry, podając nazwę drużyny.

5. PRZEBIEG ROZGRYWKI I ZASADY GRY
Na pytania prezentowane na ekranie należy odpowiedzieć, używając powierzonego tabletu. Odpowiedzi i aktualny wynik rywalizacji ukazują się na ekranie rzutnika po zakończeniu każdej rundy. Pytania będą prezentowane w formie czytanej (przez prowadzącego) oraz pisanej (na ekranie i na urządzeniach graczy).
Gra polega na odpowiadaniu na pytania zadawane przez prowadzącego. Gracze mają 30 sekund na udzielenie odpowiedzi, licząc od momentu wyświetlenia pytania. Wybierają jedną odpowiedź z czterech zaproponowanych lub wstrzymują się od odpowiedzi. Rozgrywka trwa 21 rund. Wygrywa drużyna, która zdobędzie najwięcej punktów. W sytuacji remisu, który nie pozwala na rozstrzygnięcie miejsc I, II lub III, po 21 rundach, gracze o tym samym wyniku otrzymają dodatkowe pytania. Informacja o rozstrzygnięciu turnieju zostanie ogłoszona natychmiast po zakończeniu gry.

6. PUNKTACJA
Poprawna odpowiedź jest nagradzana punktami, zaś błędna karana ujemnymi. Za brak odpowiedzi nie przyznaje się punktów.
Liczba punktów, które można zdobyć lub stracić za jedno pytanie (maksymalnie 100), zależy od czasu, w którym zostanie udzielona odpowiedź.
Dokładna stawka punktów do zdobycia za udzieloną odpowiedź zostanie pokazana na ekranie gracza po udzieleniu odpowiedzi na pytanie.

7. SYTUACJE WYJĄTKOWE
Jeśli z przyczyn niezależnych, czy działania siły wyższej dojdzie do przerwania rozgrywki, gra zostanie wznowiona niezwłocznie po ustaniu przyczyny przerwy w grze, a punkty uzyskane przez poszczególnych graczy w pierwszej grze zostaną doliczone po zakończeniu drugiej rozgrywki.

8. NAGRODY
W Konkursie przewidziano nagrody dla drużyn za zajęcie I, II, III miejsca.
Wszystkie drużyny dostaną pamiątkowe dyplomy.
Dla wszystkich uczestników konkursu zorganizowane będzie zwiedzanie z przewodnikiem wystawy stałej Muzeum COP pt. „Centralny Okręg Przemysłowy. Narodziny innowacyjnego przemysłu w Polsce”.
Decyzje Organizatorów są ostateczne i prawnie wiążące dla wszystkich uczestników.

9. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Każdy Uczestnik przyjmuje do wiadomości i potwierdza, że akceptuje wszystkie warunki określone w niniejszym Regulaminie. 

Załącznik nr 1

ZGODA NA WYKORZYSTANIE DANYCH OSOBOWYCH I WIZERUNKU (OSOBA NIEPEŁNOLETNIA)
Na podstawie art. 29 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s. 1) – RODO − nadaję upoważnienie organizatorom konkursu „Wielki wizjoner II RP” w następujących zakresach:
wykorzystanie zdjęć zawierających wizerunek mojego dziecka zarejestrowany podczas konkursu „Wielki wizjoner II RP”, publikowanych na stronie internetowej Organizatorów, profilach internetowych zarządzanych przez Organizatorów
• przetwarzanie przez organizatorów konkursu danych osobowych mojego dziecka – uczestnika konkursu

Imię i nazwisko ucznia ………………………………………………………………………………………………………….
Szkoła, klasa ……………………………………………………………………………………………………………………….
Telefon lub adres mailowy……………………………………………………………………………………
Czytelny podpis rodzica/opiekuna prawnego………………………………………………………………………………….

Stalowa Wola, dnia………………………………………………

KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (GDPR- General Data Protection Regulation – tekst opublikowany w Dzienniku UE) zwanym dalej RODO informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz przysługujących Państwu prawach z tym związanych.
1.Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Fundacja Wspierania Kultury „Amadeusz” w Stalowej Woli
2.Dane inspektora ochrony danych są dostępne na stronie internetowej Organizatora.
3.Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia i promocji zajęć. Wizerunek i dane osobowe (imię i nazwisko) mogą być umieszczane na stronach internetowych zarządzanych przez Organizatorów oraz w mediach w celu działań promocyjnych
4.Podanie danych jest dobrowolne.
5.Dane nie będą udostępniane podmiotom zewnętrznym z wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa;
6.Dane przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji wyżej określonych celów;
7.Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz z zastrzeżeniem przepisów prawa:
prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,
prawo do przenoszenia danych, prawo do wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie;
8.Jeżeli Pani/Pan dane osobowe będą przetwarzane w sposób niezgodny z prawem, ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
9.Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu.

Więcej aktualności

Nasi partnerzy

Miasto Stalowa Wola